reklama

Nová konkurence pro Spotify. Google spustil streamovací službu YouTube Music

úvodní obrázek

Google v Česku včera spustil novou službu na streamování muziky jménem YouTube Music, která konkuruje Spotify nebo Apple Music. Čím se novinka liší od klasického YouTube?

YouTube Music: bez reklam i off-line

YouTube Music nabízí lidem výhradně hudební videa nebo obsah, který se hudby dotýká, což jsou například rozhovory se zpěváky. Služba funguje podobně jako dominantní Spotify, které lidem podle jejich vkusu doporučuje nové skladby. Za měsíční poplatek běží YouTube Music bez reklam na počítači i v mobilu. Oproti klasické verzi videoportálu z něj navíc lze videa stahovat, a poslouchat tak muziku i bez připojení k internetu.

50 zemí

Celkem už je YouTube Music dostupná v 50 státech. Služba funguje v celé Severní a Jižní Americe, Skandinávii, západní Evropě, v Rusku, na Ukrajině, v Jižní Koreji, Japonsku, Indii, JAR, v Austrálii a na Novém Zélandu. Posledních sedm zemí se přidalo včera, kdy vedle Česka přibylo Polsko, Maďarsko, Bulharsko, Rumunsko, Kypr a Makedonie.

Státy, ve kterých je YouTube Music dostupná
Nově přidané státy

YouTube Premium

Další služba, kterou Google v Česku nově nabízí. Uživatelům za poplatek nabízí stahování veškerého, tedy nejen hudebního obsahu, který je na běžném YouTube dostupný.

Nejrozšířenější služby na streamování hudby

Služba od Googlu za ostatními konkurenty zatím zaostává. Klasickou verzi YouTube sice používá 1,9 miliardy lidí, podíl uživatelů YouTube Music je ale mnohem nižší. Hlavními konkurenty YouTube Music jsou na západních trzích Spotify, Apple Music a Amazon Music.


Názevpočet uživatelů
Tencent Music (Čína)přes 120 milionů
Spotify (Švédsko)100 milionů (zákazníci)
Apple Music (USA)56 milionů
Amazon Music (USA)desítky milionů
YouTube Music (USA)15 milionů
Deezer (USA)14 milionů
Pandora (USA)7 milionů

Srovnání měsíčních předplatných služeb dostupných v Česku (v Kč)

* včetně YouTube Premium. U všech firem jsou uvedeny ceny základního předplatné pro jednotlivce.

Počet skladeb

YouTube se oproti konkurentům pyšní tím, že lze v jeho streamovací službě nalézt více písní, řádově ve vyšších desítkách milionů. Přesné číslo však firma nezveřejňuje.

Zásoba písní, kterou služba nabízí

v milionech

Popularita streamování roste

Slábnoucí tržby globálního hudebního růstu začaly v posledních letech opět růst právě díky tomu, že lidé čím dál více využívají služby jako Spotify nebo YouTube Music. Streaming se loni podílel na tržbách hudebního průmyslu 42 %.

Tržby a jejich opětovný vzestup díky streamingu

6,2 miliardy zhlédnutí

má nejpopulárnější skladba na YouTube Despacito od dvojice Luis Fonsi, Daddy Yankee.

2,1 miliardy přehrání

má nejstreamovanější skladba na službě Spotify, kterou je píseň Shape of You od anglického zpěváka Eda Sheerana.

Zdroje: Google, Statista.com, The Verge, Apple, Spotify, Amazon, IFPI

reklama