reklama

Výsledky výrobců mobilů za pololetí: Huawei roste i přes americké embargo

Tři největší světoví výrobci mobilů zveřejnili své výsledky za první půlku roku. Huawei roste i přes americké embargo, Applu se daří vykrýt nižší prodeje iPhonů, Samsung ale podstatně slábne.

V obchodní válce prohrává hlavně Samsung

Výrobci prodají tradičně nejvíc mobilů v druhé polovině roku a zvláště v čase kolem Vánoc. Srovnání prvního pololetí letošního a minulého roku ukazuje, že jsou jejich tržby stabilní. Zájem o mobily iPhone, které byly pro Apple dlouhé roky klíčové, klesají. Firmě s jablkem ve znaku se to ale daří vykrývat rostoucími příjmy ze služeb, jako jsou Apple Music či App Store.

Samsung ve srovnání s Applem není tolik závislý na mobilech, ale i na prodejích ostatní elektroniky. Jeho letošní pololetní tržby jsou odrazem klesajícího zájmu o paměťové čipy. Pro firmu je problémem i obchodní válka mezi Jižní Koreou a Japonskem. To je hlavním světovým dodavatelem materiálů právě pro výrobu paměťových čipů a displejů. Jejich vývoz do Koreje ale omezuje.

Z trojice špiček mobilního trhu v uplynulém pololetí zaznamenal největší růst čínský Huawei. Ten v prodejích posiluje navzdory obchodním restrikcím ze strany USA.

Vývoj tržeb

(v mld. USD)

Apple se drží díky vysokým maržím

Prodeje mobilů Huawei neohrozila podezření západních států ze špionáže pro Čínu, o kterých začala média referovat koncem loňského roku. Poptávka po jeho telefonech roste i přes jarní zákaz spolupráce amerických dodavatelů s tímto čínským výrobcem. Samsung si svou pozici mobilní jedničky stále suverénně drží, oslabuje ho ale poptávka po čínských mobilech značek Huawei Oppo nebo Xiaomi. Apple se dlouhodobě může spolehnout na vysoké marže, které z prodejů svých iPhonů má. Proto jeho tržní podíl stoupá.

Tržní podíly hlavních výrobců mobilů podle jejich tržeb

(v %)

Počty prodaných mobilů

(v milionech kusů)

Prodeje mobilů Samsungu sice rostou, výrobce ale na trhu udává hlavně levnější modely, na kterých nemá tak vysokou marži. Huawei už v prodejích předběhl Apple, ten ale celému trhu vládne z hlediska výnosů na jeden přístroj. Čínská firma dlouhodobě v prodejích roste. Čísla za uplynulé čtvrtletí ale naznačují, že začíná zpomalovat.

Apple, Samsung, Huawei, StatCounter.com, IDC, Counterpoint

reklama