
Kromě nynějších masových demonstrací mají v Hongkongu také nejdražší ulici světa. Obchodníci tam platí nájem téměř 26 tisíc eur za metr čtvereční. V první dvacítce jsou také pražské Příkopy.
Společnost Cushman & Wakefield každoročně ke konci června hodnotí 451 nejvěhlasnějších nákupních destinací v 68 zemích. V žebříčku figuruje vždy jedna nejdražší ulice z každé země. Pořadí zohledňuje výši nájmu pro obchodníky, neodráží cenu zboží.
Nejdražší nákupní ulice světa podle výše nájmu obchodních ploch
Pořadí | Země | Město | Ulice/Lokace | Roční nájemné v EUR/m² |
1. | Hongkong | Hongkong | Causeway Bay | 25 965 |
2. | USA | New York | Upper 5th Avenue | 21 295 |
3. | Velká Británie | Londýn | New Bond Street | 16 222 |
4. | Francie | Paříž | Avenue de Champs Élysées | 13 992 |
5. | Itálie | Milán | Via Monte Napoleone | 13 700 |
6. | Japonsko | Tokio | Ginza | 11 838 |
7. | Austrálie | Sydney | Pitt Street Mall | 10 185 |
8. | Švýcarsko | Curych | Bahnhofstrasse | 8195 |
9. | Jižní Korea | Soul | Myeng-dong | 8163 |
10. | Rakousko | Vídeň | Kohlmarkt | 4860 |
11. | Čína | Peking | Wangfujing | 4453 |
12. | Německo | Mnichov | Kaufinger/Neuhauser | 4440 |
13. | Irsko | Dublin | Grafton Street | 3794 |
14. | Řecko | Atény | Ermou | 3420 |
15. | Španělsko | Barcelona | Portal de l’Angel | 3420 |
16. | Singapur | Singapur | Orchard Road | 2957 |
17. | Nizozemsko | Amsterdam | Kalverstraat | 2850 |
18. | Česko | Praha | Na Příkopě | 2820 |
19. | Rusko | Moskva | Stoleshnikov | 2728 |
20. | Indie | Nové Dillí | Khan Market | 2302 |
Snímky šesti nejdražších nákupních ulic světa
Proč se ulice Na Příkopě drží vysoko?

- V Praze je centrum malé, nákupních tříd není tolik jako v jiných velkých městech. Obchodníci se snaží obsadit ulice Na Příkopě, Pařížskou či Václavské náměstí. To drží nájmy vysoko.
- Oproti zemím v západní Evropě se maloobchodní trh v Česku stále vyvíjí, přicházejí nové značky, což nese možnosti dalšího růstu nájmů.
- V Česku a celém regionu střední a východní Evropy se rychle zvyšuje životní úroveň obyvatel, a tím roste i jejich kupní síla.
- Pro značky a obchodní řetězce je Praha atraktivní také díky přílivu turistů. Ti obchodníkům vytvářejí přibližně polovinu obratu.
- Praha slouží jako brána do střední a východní Evropy, značky, které do regionu vstupují, si právě v českém hlavním městě testují možnost úspěchu. Nejnovějším příkladem je plánované otevření prodejny značky Primark na Václavském náměstí.