reklama

Nejdražší ulici světa mají v Hongkongu. V první dvacítce jsou také pražské Příkopy

úvodní obrázek

Kromě nynějších masových demonstrací mají v Hongkongu také nejdražší ulici světa. Obchodníci tam platí nájem téměř 26 tisíc eur za metr čtvereční. V první dvacítce jsou také pražské Příkopy.

Společnost Cushman & Wakefield každoročně ke konci června hodnotí 451 nejvěhlasnějších nákupních destinací v 68 zemích. V žebříčku figuruje vždy jedna nejdražší ulice z každé země. Pořadí zohledňuje výši nájmu pro obchodníky, neodráží cenu zboží.

Nejdražší nákupní ulice světa podle výše nájmu obchodních ploch

PořadíZeměMěstoUlice/LokaceRoční nájemné v EUR/m²
1.HongkongHongkongCauseway Bay25 965
2.USANew YorkUpper 5th Avenue21 295
3.Velká BritánieLondýnNew Bond Street16 222
4.FranciePařížAvenue de Champs Élysées13 992
5.ItálieMilánVia Monte Napoleone13 700
6.JaponskoTokioGinza11 838
7.AustrálieSydneyPitt Street Mall10 185
8.ŠvýcarskoCurychBahnhofstrasse8195
9.Jižní KoreaSoulMyeng-dong8163
10.RakouskoVídeňKohlmarkt4860
11.ČínaPekingWangfujing4453
12.NěmeckoMnichovKaufinger/Neuhauser4440
13.IrskoDublinGrafton Street3794
14.ŘeckoAtényErmou3420
15.ŠpanělskoBarcelonaPortal de l’Angel3420
16.SingapurSingapurOrchard Road2957
17.NizozemskoAmsterdamKalverstraat2850
18.ČeskoPrahaNa Příkopě2820
19.RuskoMoskvaStoleshnikov2728
20.IndieNové DillíKhan Market2302

Snímky šesti nejdražších nákupních ulic světa

Proč se ulice Na Příkopě drží vysoko?

  • V Praze je centrum malé, nákupních tříd není tolik jako v jiných velkých městech. Obchodníci se snaží obsadit ulice Na Příkopě, Pařížskou či Václavské náměstí. To drží nájmy vysoko.
  • Oproti zemím v západní Evropě se maloobchodní trh v Česku stále vyvíjí, přicházejí nové značky, což nese možnosti dalšího růstu nájmů.
  • V Česku a celém regionu střední a východní Evropy se rychle zvyšuje životní úroveň obyvatel, a tím roste i jejich kupní síla.
  • Pro značky a obchodní řetězce je Praha atraktivní také díky přílivu turistů. Ti obchodníkům vytvářejí přibližně polovinu obratu.
  • Praha slouží jako brána do střední a východní Evropy, značky, které do regionu vstupují, si právě v českém hlavním městě testují možnost úspěchu. Nejnovějším příkladem je plánované otevření prodejny značky Primark na Václavském náměstí.
reklama