reklama

Nejvíce se v e-shopech utratí za elektroniku. Roste zájem o nákup jídla a nápojů

úvodní obrázek

Aktuální data slevového serveru Picodi ukazují, jak se Češi chovají při nakupování na internetu, ve kterých časech roku je o služby e-shopů největší zájem či jaké zboží jde nejvíc na dračku. Rychle stoupá zejména zájem Čechů nakupovat přes internet jídlo a nápoje.

Pohlaví zákazníků

Na internetu rádi nakupují vysokoškoláci

Podíl (v %) lidí z dané vzdělanostní skupiny, jež nakupuje na e-shopech

Procento nákupů podle zařízení

„Jablíčkáři“ utrácejí víc

Data potvrzují, že majitelé iPhonů od Applu náleží k bohatší části populace – nebo alespoň k té části ochotné více utrácet.

Průměrná výše objednávky

Apple iOS: 1286 Kč

Google Android: 1062 Kč

Vánoce začínají už v říjnu

Největší průměrnou měsíční útratu na internetu mají Češi v říjnu. To naznačuje, že v tomto měsíci už nakupují dárky na Vánoce. Největší počet nákupů pak proběhne v listopadu. Předposlední měsíc se na celoročním počtu nákupů na e-shopech podílí z 15 procent.

Průměrná výše objednávek podle měsíců

v Kč

Roční obrat českého e-commerce trhu

v mld. Kč

Jaké druhy zboží Češi nejvíce nakupují?

Elektronika40 %
Dům a zahrada16 %
Oblečení12 %
Auto-moto6 %
Sport6 %
Dětské zboží5 %
Hobby5 %
Ostatní11 %

údaje za rok 2018

O jaké druhy zboží meziročně nejvíc stoupá zájem?

Jídlo a nápoje52 %
Erotické pomůcky33 %
Hobby27 %
Kosmetika a zdraví25 %
Dětské zboží23 %
Dům a zahrada23 %
Elektronika20 %

údaje za rok 2018

Zdroje: Picodi.com, APEK, ČSÚ, Heureka

reklama