reklama

Světovým luxusním značkám narostly tržby o více než deset procent

úvodní obrázek

Lidé za luxusní oblečení či šperky utrácejí více než v minulosti. Přestože ekonomika na většině světových trhů zpomaluje, narostly tržby stovky největších luxusních značek o více než deset procent na 247 miliardy dolarů. Pravidelnou studii zveřejnila minulý měsíc společnost Deloitte.

Deset největších světových výrobců luxusu

Jedničkou zůstává francouzský gigant LVMH. Loni prodal luxusní zboží téměř za 28 miliard dolarů. Je to dvojnásobek toho, co utržila v pořadí druhá společnost Estée Lauder.

SpolečnostZeměZnačky
LVMH Moët Hennessy Louis VuittonFrancieLouis Vuitton, Christian Dior, Fendi, Bvlgari, TAG Heuer
The Estée Lauder CompaniesUSAEstée Lauder, Bobbi Brown, La Mer
Compaignie Financiѐre RichemontŠvýcarskoCartier, Montblanc, Piaget, Chloé
KeringFrancieGucci, Bottega Veneta, Saint Laurent, Brioni
Luxottica GroupItálieRay-Ban, Oakley
Chanel LimitedVelká BritánieChanel
L’Oréal LuxeFrancieLancôme, Kiehl’s, Biotherm
The Swatch GroupŠvýcarskoOmega, Longines, Rado
Chow Tai Fook Jewellery GroupHongkongChow Tai Fook, Monologue
PVH CorporationUSACalvin Klein, Tommy Hilfiger
SpolečnostTržby z prodeje luxusního zboží (mil. USD)Meziroční růst prodejů (%)
LVMH Moët Hennessy Louis Vuitton27,99517,2
The Estée Lauder Companies13,68315,7
Compaignie Financiѐre Richemont12,8193,1
Kering12,16827,5
Luxottica Group10,3220,8
Chanel Limited9,62311,5
L’Oréal Luxe9,54910,6
The Swatch Group7,8195,4
Chow Tai Fook Jewellery Group7,57515,4
PVH Corporation7,35510,7

48,2 %

Téměř polovina tržeb luxusních firem připadá na desítku největších firem v žebříčku.

46,4 %

Nejrychleji roste značka Canada Goose, jejíž tržby se za poslední fiskální rok zvýšily o více než 46 procent. Kanadský výrobce luxusních zimních bund se začíná prosazovat i na evropském trhu, letos v září otevřel svůj první obchod v italském Miláně, jehož součástí je i místnost s teplotou minus 25 stupňů Celsia, kde mohou zákazníci zboží přímo otestovat.

-8,1 %

Loni se naopak nedařilo některým tradičním značkám, jako je například Dolce & Gabbana. Tržby italské firmy loni klesly o více než osm procent. Meziroční pokles tržeb okolo sedmi procent hlásí i další ikonické značky jako Giorgio Armani a Ralph Lauren, která vypadla z elitní desítky.

Odkud jsou luxusní značky

Nejpočetnější zastoupení má Itálie, kde sídlí téměř čtvrtina firem z první stovky. Na tržbách se ale podílejí jen 14 procenty. Daleko silnější je v tomto směru Francie – na sedm firem připadá podíl přes 23 procent tržeb.

ZeměPočet firemPodíl na tržbách TOP 100 (%)
Itálie2414,1
USA1419,5
Velká Británie108,4
Švýcarsko912,3
Čína/Hongkong98
Francie723,5
Japonsko64,4
Německo51,9
Španělsko41,3
ostatní země126,6

Na jaké zboží se firmy zaměřují

Počet firem

Podíl na tržbách TOP 100

V procentech

Zdroj: Deloitte

Poznámka: Studie zkoumá hospodářské výsledky firem ve fiskálním roce končícím loni v červnu.

reklama