reklama

Podnikatel proslulý žlutými autobusy se zbavuje části svého byznysu

Jančurův byznys

Podnikatel Radim Jančura se rozhodl pustit část svého byznysu - tu, na níž začínal a postupně rozšiřoval. Zbavuje se tak divize, která mu každý rok vydělává přes sto milionů korun. Vedle vyhledávače letenek jde třeba o portál Dovolena.cz, který turistům nabízí kromě ubytování i půjčení auta nebo cestovní pojištění. Pod Student Agency patří i agentura Orbix, která nabízí letenky korporátním zákazníkům.

Co Jančura prodává

Student Agency založil podnikatel Radim Jančura v roce 1996. Představuje byznys s letenkami, dovolenými a pracovními nebo studijními pobyty. Kromě toho sem patří i portál, který nabízí letenky korporátním zákazníkům.

Co pod Student Agency patří

Prodej letenek

  • Letenky.cz
  • Studentagency.cz(sk)
  • Kralovna.sk
  • Hviezda.sk
  • Největší částí společnosti je vyhledávač letenek Letenky.cz, který Jančura spustil v roce 2000. Představuje téměř polovinu tržeb Student Agency.

    Vzdělávací pobyty

  • Jazykovepobyty.cz
  • Pracovnipobyty.cz
  • Jazykové a pracovní pobyty nabízí společnost už od roku 1996.

    Nabídka dovolených

  • Dovolena.cz
  • V roce 2010 začal Student Agency nabízet i dovolenkové balíčky přes portál Dovolena.cz. V rámci balíčku nabízí turistům ubytování, půjčení auta nebo pojištění.

    Korporátní lety

  • Orbix.cz(sk)
  • Největší česká agentura nabízející letenky korporátním zákazníkům. V rámci Student Agency si zachovala největší míru samostatnosti.

    Historie Student Agency

    1993

    Tehdejší student Vysokého učení technického v Brně Radim Jančura založil agenturu zprostředkovávající zahraniční au pair pobyty českým studentům.

    11. listopadu 1996

    Do obchodního rejstříku byla zapsána společnost Student Agency. Ta vznikla původně jako agentura pro zprostředkování zahraničních pracovních a studijních pobytů.

    2000

    Student Agency vstoupila na trh autobusové dopravy - první linka vede do Londýna. V témže roce začíná nabízet letenky do celého světa.

    2004

    Žluté autobusy poprvé vyrazily na vnitrostátní linku, kdy spojily Prahu a Brno. Svými službami si firma rychle získala širokou základnu klientů. V autobusech začala nabízet ceny a služby, se kterými se cestující do té doby nesetkali - stevardi, časopisy, hudba, filmy, káva, wi-fi zdarma.

    2011

    Na českém dopravním trhu se objevila značka RegioJet. Jančurova společnost začala provozovat své vlaky na lince Praha - Ostrava - Havířov. Také na kolejích způsobily nabízené služby a ceny malou revoluci a přiměly ke zkvalitnění služeb i konkurenci.

    2012

    RegioJet pronikl na Slovensko, kde jeho vlaky začaly jezdit mezi Bratislavou a Komárnem.

    2013

    Jančura zakládá vlastní taxislužbu s názvem Tick Tack. Flotilu tvořily v první fázi luxusní bílé vozy Audi A6, později přibyly také vozy Škoda Octavia na stlačený zemní plyn.

    2015

    Žluté autobusy se přejmenovávají na RegioJet.

    2018

    Skupina Taxi Praha kupuje od Jančury ztrátovou taxislužbu TickTack.

    Student Agency v číslech

    18 mil. eur

    Tržby 2017

    175

    Počet zaměstnanců (2017)

    380 000

    Počet klientů (2017)

    5 mil. eur

    EBITDA
    indikátor vyjadřující zisk před odečtením úroků, daní, odpisů a amortizace

    23 milionů

    Počet návštěvníků na webech (2017)

    Vývoj tržeb

    Vývoj tržeb (eur)

    2015
    21 mil.
    2016
    17 mil.
    2017
    18 mil.

    Co si Jančura nechává

    Provozovatel osobní autobusové a železniční dopravy. Jeho vlaky a autobusy jezdí kromě Česka i do řady měst po celé Evropě.

    RegioJet v číslech

    182 mil. eur

    Tržby 2017

    15 milionů

    Počet přepravených cestujících (2017)

    2 200

    Zaměstnanci (2017)

    Co už prodal

    Student Agency spustila v Praze vlastní taxislužbu TickTack v listopadu 2013. K flotile luxusních bílých vozů Audi A6 před dvěma lety přidala stovku nových vozidel Škoda Octavia na stlačený zemní plyn (CNG), které pod značkou Green-Prague měly konkurovat nízkou cenou. Pro Jančuru byl byznys s taxíky dlouho ztrátový. Poslední zveřejněné výsledky za rok 2015 ukazují ztrátu 67 milionů korun, novější data nejsou k dispozici. Letos v únoru TickTack koupila společnost Skupina Taxi Praha.

    Zdroj: Student Agency

    reklama