reklama

Malé firmy využívají sociální sítě pro svůj obchod a expanzi. V čele je Facebook

úvodní obrázek

Malé a střední české firmy ze sociálních sítí nejčastěji využívají Facebook. Sociální sítě často využívají při expanzi, pětina v průzkumu uvedla, že má přímo zaměstnance pro správu FB stránky.

Malé firmy a Facebook

Největší sociální síť světa Facebook patří podle výzkumu od společnosti Ipsos spolu s Instagramem k nejvíce využívaným sociálním sítím českých malých a středních firem. Firmy mohou na Facebooku vytvořit a spravovat svoji firemní stránku, prezentovat své zboží, inzerovat pracovní pozice, využívají ho při rozšiřování svého byznysu. Více než 1,6 miliardy lidí na Facebooku ve světě je propojeno alespoň s jednou malou firmou. Podle dat Facebooku dvě třetiny malých a středních firem s firemní stránkou na Facebooku říkají, že díky platformě navýšily prodeje. Tři pětiny malých a středních firem s firemní stránkou na Facebooku nabraly díky platformě více zaměstnanců. Význam malých firem pro svůj milardový byznys vnímá dobře i Facebook. Od roku 2011 investoval do nástrojů pro jejich podporu více než 1 miliardu dolarů.

5,3 milionu

je celkový počet Čechů registrovaných na Facebooku.

80 procent

českých uživatelů Facebooku je propojeno s malými a středními podniky a živnostníky.

37 procent

firem někdy využilo reklamu na Facebooku. V budoucnu ji plánuje využít téměř polovina (47 %).

22 procent

podnikatelů má zaměstnance na správu facebookového profilu.

30 procent

malých a středních podniků používá Facebook pro hledání zaměstnanců.

Nejefektivnější nástroje pro on-line podnikání

v %

Vnímání Facebooku mezi malými a středními firmami

souhlas s výroky

Facebook pomáhá propojit lidi v mém okolí82 %
Doporučil/a bych Facebook ostatním majitelům firem 63 %
Facebook mi pomohl oslovit zákazníky v místech, kde by jinak oslovení bylo složité 49 %
Facebook mi umožňuje prodávat mé produkty, nebo služby 49 %
Facebook mně či mé firmě pomohl rozšířit podnikání 43 %
Facebook obecně pomáhá vytvořit nová pracovní místa v mém okolí 43 %

Jaká sociální média používají malé a střední podniky pro podnikání

v %

Zdroj: interní data Facebooku, Výzkum českých malých a středních firem od společnosti Ipsos z roku 2018

reklama